Jak prowadzić w rankingach cenowych?

Co wypływa na decyzje zakupowe?

Aby zrozumieć co daje nam śledzenie cen produktów u konkurencji musimy odpowiedzieć sobie na pytanie: co wpływa na decyzje zakupowe klienta w sieci? Współczesny konsument rozsądnie zarządza swoim budżetem, wyszukuje najlepsze dla siebie oferty, nie lubi przepłacać, nie chce ponosi kosztów przesyłki i pragnie mieć możliwość bezpłatnego zwrotu towaru. Najważniejsza jest jednak cena, którą klient jest w stanie zapłacić za dany produkt. Uważa się, że dany produkt dostępny jest przynajmniej w pięciu sklepach internetowych, a świadomy klient korzysta z porównywarek cenowych. Konsument będzie wybierał zawsze ten sklep, w którym najtaniej kupi dany produkt. Z tego właśnie powodu właściciele sklepów internetowych inwestują w monitoring cen produktów.

Śledź ceny i walcz o klienta!

Liderem cenowym zostaje tylko ten sklep, który nie szczędzi środków na badanie konkurencji i prowadzi w rankingach na stronach porównujących oferty. Nie da się ręcznie badać cen produktów w kilkunastu sklepach internetowych, zwłaszcza gdy ceny zmieniają się dynamicznie. Przykładem jest Amazon, gdzie cena produktu może zmienić się kilka razy w ciągu doby. Dlatego najlepszym wyjściem jest korzystanie z narzędzi, dzięki którym monitoring cen produktów robiony jest w każdej chwili i o każdej porze.

Roboty szpiegujący

Roboty wchodzą na strony konkurencji i zbierają informacje o cenach, dostępności produktów oraz o aktualnych promocjach. W ten sposób możemy dostosować ceny naszych artykułów, aby były na początku rankingu porównywarek. Monitoring cen produktów pozwala zarabiać więcej nie tylko poprzez obniżanie cen, ale również poprzez podnoszenie ich.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl

Bez kategorii

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Previous reading
Monitoring konkurencji – jakie są korzyści z tego rozwiązania?
Next reading
Jakie narzędzia stosować przy monitorowaniu konkurencji?